Wpisany przez Administrator czwartek, 19 października 2017 15:22
Z okazji Europejskiego Tygodnia Kodowania, trwającego w dniach 7-22 października 2017 roku, na uczniów uczęszczających na lekcje do Pana Arkadiusz Lewandowskiego czekało wiele atrakcji. Uczniowie klas 3 uczyli się programować z wykorzystaniem IPADów i gry Scottie Go! Uczniowie klas 4-7 uczestniczyli w akcji Godzina Kodowania, programowali roboty mBot, korzystali z aplikacji Bit by Bit na IPADach, tworzyli własne gry w Scratch’u, uczestniczyli w wyścigach robotów Ozobot, przygotowywali się do konkursu informatycznego Bóbr.
mBot to robot przygotowany przez firmę Mblock, stanowiący doskonałą okazję do poznania podstaw robotyki oraz programowania. Bazuje na solidnej metalowej konstrukcji. Przygotowany głównie dla dzieci, jest solidny i łatwy do złożenia. Elektronika mBota jest oparta na uproszczonej płytce Arduino, na której wszystkie wyjścia są opisane kolorami, tak aby dziecko nie miało żadnego problemu ze złożeniem robota.
Scottie Go. Gra edukacyjna przeznaczona jest do nauki elementów programowania dla najmłodszych uczniów. Wykorzystanie środowiska polega na ułożeniu z kartonowych puzzli właściwej sekwencji poleceń i zeskanowaniu jej przy pomocy kamery tabletu. Zainstalowany w tablecie program weryfikuje poprawność kodu i zwraca błędy lub uruchamia postaci wykonujące poprawnie zaprogramowane kroki.
OzoBot rozpoznaje odpowiednie sekwencje kolorowych linii i podąża ich śladem. Za pomocą kredek lub flamastrów możemy w prosty sposób napisać program. Uczniowie przygotowywali plansze pt: „Wyścig Ozobotów”.
Bit by Bit to gra przygotowująca dzieci do nauki programowania. Uczymy się kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia analitycznego i logicznego.
Scratch. Aplikacja pozwalająca uczniom stworzyć własną grę komputerową. W trakcie zajęć przygotowujemy kilku poziomowy Labirynt.
Inicjatywa edukacyjna „Godzina kodowania”. Na stronie http://godzinakodowania.pl można w dowolnym czasie rozpocząć programowanie oparte na znanych i lubianych przez uczniów grach i filmach animowanych.
Bóbr - Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.
« poprzednia | następna » |
---|
Copyright © 2004 - 2012 Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni.
Z życia szkoły
-
11 listopadaPrzedstawiamy w ilustrowanej wersji zapis przygotowanej Akademii z okazji Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości09 listopada 2020Czytaj więcej...
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
Wydarzenia sportowe
-
Siatkarskie boje w Mistrzostwach Wielkopolski i lidzeSiatkarki Uczniowskiego Klubu Sportowego ,,OLIMP” Września działającego przy naszej szkole zakończyły pierwszą rundę eliminacyjną Mistrzostw Wielkopolski Młodziczek. Po rozegraniu trzech turniejów nasze siatkarki zajęły trzecie miejsce i w następnej rundzie rozgrywek będą walczyć o miejsca 17-32. W ostatnim turnieju rozegranym w minioną sobotę wygrały...17 listopada 2020Czytaj więcej...
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12